Kan ik het links/rechts stereo geluid spiegelen?

Wat links uit de koptelefoon komt moet rechts komen en ook andersom. Misschien een productiefout. Is dit met een programma of windows 7 op te lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1K

Antwoorden (3)

ja dat kan heel eenvoudig door de koptelefoon andersom op je hoofd te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ondersteboven is misschien wel een (tijdelijke) optie. Dan zit ie ook andersom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig bestaat er ook veer,- en wrijvingskracht...
Ik neem aan dat je een koptelefoon bedoelt met een microfoon die waarschijnlijk niet te verdraaien is, anders moet je je koptelefoon gewoon even anders op je hoofd zetten.

Het kan zijn dat er een fout in de bedrading is en je de koptelefoon even moet openhalen om de draadjes met elkaar te verwisselen
ben je daar niet handig in, ben je bang dat hij kapot gaat of is het niet makkelijk te veranderen, is er altijd wel een mannetje te vinden die dit kan oplossen. en anders terug gaan naar de winkelwaar je vandaan heb.

het is ook op te lossen via de computer maar daar kan ik je niet bij helpen. daar zou je even research voor moeten doen.
ik hoop dat ik je geholpen heb ;^B
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stekkertje openmaken en de 2 draden die op beide uiterste contaktpunten zitten verwisselen. Dus niet de massadraad die aan de huls zit.
Ik heb even gezocht en heb een mooie uitleg gevonden in bijlage.
Software matig zou ik ook niet weten hoe dit te doen met de standaard programmatie.