wat gebeurd er als ik een voorversterker aan sluit op mijn platenspeler die al een ingebouwde voorversterker heeft?

Ik heb vorige week een wat goedkope platen speler gekocht namelijkk de soundmaster pl186. Helaas valt het me vies tegen, had ik kunmen weten en is dus ook mijn eigen fout. Ook al had ik deze aangesloten op een versterker (sony cmt ne3). Het geluid was nog bagger. Maar wat gebeurd er als ik de platenspeler (die al een ingebouwde voorversterker heeft) aansluit op een gewone losse voorversterker en dan op de sony cmt ne3? Komt er dan beter geluid uit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gekluid zal nog meer (voor) versterkt worden en nmogelijk oversturen.
Als geluid wat er op binnen komt bagger is zal het hooguit bagger versterken. :)

Het beste antwoord

Een oorzaak zou misschien kunnen zijn dat de naald van het element defect is of het element zelf van de Soundmaster, of het defect zou ook in het voorversterkergedeelte kunnen zitten van de Soundmaster zelf.

-Een alternatief is bij een goede kringloop winkel even kijken of ze een losse platenspeler hebben, (check even het naaldje) maar dan heb je nog wel een losse kleine 'platenspeler voorversterker' nodig, (deze bevat een RIAA correctievoor je lage tonen) die is voor weinig te bestellen via de website van baxshop.nl
Deze losse voorversterker is heel goed aan te sluiten op de CMT-NE3/Sony
Dit gaat zeer zeker goed klinken!!

http://www.bax-shop.nl/audio-randapparatuur/phono-voorversterker-attenuator?gclid=CLP8rLLL1MYCFUHJtAodzW8OSA

Succes!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja..
Kortom, neem een ander platenspeler. :)